85-međunarodni-poljoprivredni-sajam-novi-sad

85. međunarodni poljoprivredni sajam, Novi Sad

Interproduct je imao učešće na 85. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu, na zajedničkom štandu koji je organizovala Privredna komora Crne Gore u partnerstvu sa Ministarstvom poljoprivrede i ruralnog razvoja, Ministarstvom ekonomije i Investiciono-razvojnim fondom.
Jedan od najvećih sajmova u jugoistočnoj Evropi okupio je od 15. do 21. maja 2018. godine više od 1.500 izlagača iz 30 država i preko 300.000 posjetilaca. Manifestaciju su obilježile brojne izložbe – stoke, poljoprivredne mehanizacije, organske hrane i proizvoda sa oznakom geografskog porijekla, deset kolektivnih izložbi, te više do 50 stručnih i poslovnih skupova, među kojima i poslovni forum Crne Gore i Vojvodine.
Zemlja partner sajma je bila Francuska.
Crnogorski štand 16. maja su obišli potpredsjednik Vlade Milutin Simović i predsjednik Privredne komore Crne Gore Vlastimir Golubović, te brojni zvaničnici iz Srbije i Regiona.

Crna Gora, poslije šest godina, ponovo nastupa na Novosadskom sajmu sa objedinjenom ponudom. Jedanaest privrednih društava ovdje prezentuje rezultate koje smo ostvarili u tom periodu a kojih zaista ima mnogo u prehrambenom i poljoprivrednom sektoru. Postignuti su uz značajna sredstva koja smo koristili iz Evropske unije i punu saradnju naših privrednika i resornih ministarstava i ogledaju se u značajnom iskoraku u proizvodnji i dostizanju standarda koji su vezani za hranu – rekla je sekretarka Odbora udruženja poljoprivrede i prehrambene industrije Privredne komore Lidija Rmuš.

Ona ističe da su očekivanja izlagača da se poveća izvoz crnogorskih proizvoda na srpsko tržište.

Tokom prethodna tri mjeseca bilježi se porast izvoza u Srbiju tako da očekujemo da će se taj pozitivan trend nastaviti. Srbija je naše glavno izvozno tržište za poljoprivredno prehrambene proizvode, uz Kosovo te Bosnu i Hercegovinu, i očekujemo značajno bolje rezultate u ovoj godini. Nadam se da će ovaj i budući sajmovi gdje će Crna Gora nastupati takođe sa objedinjenom ponudom, omogućiti znatno bolji plasman na druga tržišta, pogotovo CEFTA regiona.

– zaključila je Rmuš.